تزریق دیسپورت Dysport (بوتاکس)

خطوط روی صورت بیشتر در ناحیه پیشانی و دور چشم بعلت  اخم کردن و خندیدن به مرور زمان ایجاد و در صورت عدم درمان خطوط عمیق تر خواهند شد. یکی از بهترین و سریعترین روشهای درمان خطوط پیشانی و دور چشم تزریق دیسپرت می باشد .

دیسپورت چیست ؟

دیسپورت سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود مکانیسم اثر دیسپورت که متشکل از کمپلکس سم بوتولینوم نوع A و هما گلوتینین می باشد .

در مورد کاهش خطوط اخم ، فلج موقت در عضلات تزریق شده ایجاد می گردد ، که دو هفته بعد از تزریق اثر آن مشخص می شود  و  این اثر به مدت ۴ تا ۶ ماه ماندگاری داشته و هر چهار تا شش ماه یکبار قابل تکرار است. دیسپورت از انقباض عضلاتی که سبب ایجاد خطوط اخم می شوند جلوگیری می کند. شل شدن این ماهیچه ها موقتی بوده و بتدریج از بین می رود.

در خصوص کنترل  تعریق بیش از حد ، می توان این دارو را زیر بغل و کف دست و پا تزریق نمود که ممکن است تا ۴۸ هفته اثر بخشی داشته باشد. البته این مدت زمان برای افراد مختلف متفاوت می باشد و هر ۱۲ هفته یکبار قابل تزریق می باشد.

موارد استفاده:

این دارو در رشته های مختلف پزشکی کاربردهای متنوعی دارد . در رشته پوست و زیبائی برای موارد زیر استفاد می شود:

۱- از بین بردن چین و چروک پیشانی و دور چشم و صورت

۲- کاهش تعریق کف دست ،کف پا و زیربغل

موارد منع مصرف دیسپورت:

۱- حاملگی :

                    مصرف دیسپورت در دوران بارداری توصیه نمی شود.

۲- شیردهی:

                  در دوران شیر دهی به علت احتمال ترشح از طریق شیر توصیه نمی شود.

۳- حساسیت:

                 در صورت داشتن حساسیت به سم موجود در دارو از تزریق خودداری شود.

مراقبت های بعد از تزریق:

 بهتر است تا دو ساعت از شتشوی محل تزریق خوداری نموده و از دراز کشیدن در این مدت پرهیز نمایید.

تولید کننده دیسپورت کیست؟

 دیسپورت تزریقی در این مرکز ساخت شرکت IPSEN  انگلستان بوده و مورد تایید وزارت بهداشت  درمان و آموزش پزشکی ایران می باشد .

بیشتر آمپول های موجود در بازار با  نام های مختلف بصورت تقلبی و ساخت چین می باشد مانند بوتاکس های تقلبی که با قیمت های نازل به بازار عرضه شده و متاسفانه پیامدهای بدی برای بیماران بهمراه داشته است .

مطلب مهم دیگر تزریق این امپول باید توسط متخصص پوست که آشنائی کامل به آناتومی صورت دارد انجام پذیرد  و مراجعین زیادی به این مرکز هستند که مشکلاتی بعلت تزریق توسط افراد غیر متخصص پوست داشته اند .

لازم به ذکر است که در این مرکز فقط  آمپول دیسپرت تزریق شده  هر آمپول دارای کد رهگیری می باشد که می توان از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد.

برای اطلاعات بیشترمی توانید  به سایت   http://www.dysport.com مراجعه بفرمایید